نوشته شده توسط : alireza

مکانیک خودرو (تکنسین خودرو در بیشتر آمریکای شمالی، تکنسین وسایل نقلیه سبک به انگلیسی بریتانیایی و مکانیک موتور در انگلیسی استرالیایی) مکانیکی است که انواع خودروها یا در یک منطقه خاص یا در یک خودروی خاص تولید می‌شود. در تعمیر خودروها، نقش اصلی آنها تشخیص دقیق و سریع مشکل است. آنها اغلب باید قبل از شروع کار یا پس از جداسازی جزئی برای بازرسی، قیمت ها را برای مشتریان خود اعلام کنند. کار آنها ممکن است شامل تعمیر یک قطعه خاص یا تعویض یک یا چند قطعه به عنوان مجموعه باشد.

تعمیر و نگهداری اولیه وسیله نقلیه بخشی اساسی از کار یک مکانیک در کشورهای صنعتی مدرن است، در حالی که در کشورهای دیگر تنها زمانی مورد مشورت قرار می گیرند که یک وسیله نقلیه از قبل نشانه هایی از نقص را نشان دهد. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نیز بخشی اساسی از کار مکانیک است، اما در مورد وسایل نقلیه ای که به طور منظم توسط مکانیک نگهداری نمی شوند، این امکان وجود ندارد. یکی از جنبه‌های نادرست تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، تعویض برنامه‌ریزی شده قطعات مختلف است که قبل از شکست برای جلوگیری از آسیب‌های بسیار گران‌تر اتفاق می‌افتد.

با پیشرفت سریع تکنولوژی، شغل مکانیک از مکانیکی صرفاً به فن آوری الکترونیکی تبدیل شده است. از آنجایی که امروزه وسایل نقلیه دارای سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی پیچیده ای هستند، مکانیک ها نیاز به دانش گسترده تری نسبت به گذشته دارند.

با توجه به ماهیت هزارتویی فزاینده فناوری که اکنون در خودروها گنجانده شده است، اکثر نمایندگی‌های خودرو و کارگاه‌های مستقل اکنون رایانه‌های تشخیصی پیچیده‌ای را در اختیار هر تکنسین قرار می‌دهند که بدون آن‌ها قادر به تشخیص یا تعمیر وسیله نقلیه نیستند.

در ایالات متحده، بسیاری از برنامه ها و مدارس آموزش هایی را برای کسانی که علاقه مند به پیگیری شایستگی های مکانیک یا تکنسین خودرو هستند، ارائه می دهند. زمینه های آموزشی شامل تعمیر و نگهداری خودرو، تعمیر تصادف، رنگ آمیزی و بازسازی، الکترونیک، سیستم های تهویه مطبوع و گرمایش، و مکانیک کامیون و دیزل می باشد. بنیاد ملی آموزش تکنسین‌های خودرو (NATEF) مسئول ارزیابی برنامه‌های آموزشی تکنسین در برابر استانداردهای توسعه‌یافته توسط صنعت خودرو است. NATEF برنامه ها را در چهار دسته مختلف اعتبار می دهد: خودرو، تصادف، کامیون (فناوری دیزل) و سوخت های جایگزین. NATEF مدارس متوسطه و پس از متوسطه را با برنامه های معتبر در وب سایت خود فهرست می کند.

برخی از مکانیک ها دارای گواهینامه ASE هستند که یک روش استاندارد برای تست سطح دانش و مهارت است. در حالی که طبق قانون الزامی برای دریافت گواهینامه مکانیک نیست، برخی از شرکت‌ها فقط کارکنانی را استخدام می‌کنند که آزمون‌های ASE را گذرانده‌اند. تکنولوژی مورد استفاده در خودروها به سرعت تغییر می کند و مکانیک باید برای یادگیری این فناوری ها و سیستم های جدید آماده باشد. مکانیک خودرو از نظر فیزیکی کار سختی دارد، اغلب در معرض دمای شدید قرار می گیرد، اجسام سنگین را بلند می کند و برای مدت طولانی در موقعیت های ناراحت کننده می ماند. آنها همچنین ممکن است با قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی مقابله کنند.

مکانیک خودرو در محل کار، ایالات متحده آمریکا، 1910s

اینترنت به طور فزاینده ای در این زمینه به کار می رود و مکانیک ها به صورت آنلاین مشاوره ارائه می دهند. خود مکانیک‌ها اکنون مرتباً از اینترنت برای کسب اطلاعات برای کمک به آنها در تشخیص و/یا تعمیر وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. کتابچه راهنمای خدمات مبتنی بر کاغذ برای وسایل نقلیه به طور قابل توجهی کمتر رایج شده است، زیرا رایانه‌هایی که به اینترنت متصل هستند، موقعیت خود را می‌گیرند و به انبوهی از دستورالعمل‌ها و اطلاعات فنی دسترسی سریع می‌دهند. علاوه بر این، پلتفرم‌های قرار آنلاین افزایش یافته‌اند و به مشتریان اجازه می‌دهند تا تعمیرات خودرو را با تعیین وقت قبلی برنامه‌ریزی کنند. یک روش جدیدتر از خدمات مکانیک سیار پدیدار شده است که در آن قرار ملاقات آنلاین توسط شخصی که به دنبال تعمیر است به یک تماس اعزام تبدیل می شود و مکانیک برای انجام خدمات به محل مشتری می رود.

یک مکانیک معمولاً از کارگاهی کار می کند که مکانیک (به خوبی مجهز) در آن به آسانسور وسیله نقلیه دسترسی دارد تا به مناطقی که دسترسی به آنها در هنگام قرار گرفتن ماشین روی زمین دشوار است دسترسی داشته باشد. در کنار مکانیک کارگاهی، مکانیک‌های متحرک مانند مکانیک‌های انجمن خودرو بریتانیا (AA) وجود دارد که به مالک خودرو اجازه می‌دهد بدون نیاز به بردن خودرو به گاراژ کمک دریافت کند.

یک مکانیک ممکن است انتخاب کند که در مشاغل دیگر مرتبط با رشته خود شرکت کند. به عنوان مثال، تدریس دوره های تجارت خودرو تقریباً به طور کامل توسط مکانیک های واجد شرایط در بسیاری از کشورها انجام می شود.

چندین مدرک تجاری دیگر برای کار بر روی وسایل نقلیه موتوری وجود دارد، از جمله پانل کوب، اسپری رنگ، بدنه ساز و مکانیک موتور سیکلت. در اکثر کشورهای توسعه یافته، این دوره های تجاری جداگانه هستند، اما یک تاجر واجد شرایط از یک حوزه می تواند به کار به عنوان دیگری تغییر کند. این معمولاً مستلزم آن است که آنها زیر نظر یک تاجر دیگر به همان شکلی که کارآموز هستند کار کنند.

تعمیر بدنه خودرو مستلزم کار کمتری با قطعات روغنی و چرب خودرو است، اما شامل قرار گرفتن در معرض گرد و غبار ناشی از سمباده زدن بدنه و بخارهای شیمیایی سمی بالقوه رنگ و محصولات مرتبط است. فروشندگان و فروشندگان نیز اغلب نیاز به کسب دانش عمیق در مورد اتومبیل دارند و برخی از مکانیک ها به دلیل دانش خود در این نقش ها موفق هستند. مکانیک خودرو همچنین باید با تمام شرکت های خودروسازی پیشرو و همچنین خودروهای تازه راه اندازی شده به روز بماند. مکانیک باید به طور مداوم بر روی موتورهای فناوری جدید و سیستم های کاری آنها مطالعه کند.



:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza

از نظر فنی، مهندسی مکانیک کاربرد اصول و تکنیک های حل مسئله مهندسی از طراحی تا ساخت تا بازار برای هر شی است. مهندسان مکانیک کار خود را با استفاده از اصول حرکت، انرژی و نیرو تجزیه و تحلیل می‌کنند - اطمینان حاصل می‌کنند که طرح‌ها به طور ایمن، کارآمد، و قابل اطمینان، همه با هزینه رقابتی عمل می‌کنند.

مهندسان مکانیک تفاوت ایجاد می کنند. دلیل آن این است که مشاغل مهندسی مکانیک بر ایجاد فناوری هایی برای رفع نیازهای انسان متمرکز هستند. تقریباً هر محصول یا خدماتی در زندگی مدرن احتمالاً به نوعی توسط یک مهندس مکانیک برای کمک به بشریت لمس شده است.

این شامل حل مشکلات امروز و ایجاد راه حل های آینده در مراقبت های بهداشتی، انرژی، حمل و نقل، گرسنگی جهان، اکتشاف فضا، تغییرات آب و هوا و غیره است.

عجین شدن در بسیاری از چالش ها و نوآوری ها در بسیاری از زمینه ها به این معنی است که آموزش مهندسی مکانیک همه کاره است. برای پاسخگویی به این تقاضای گسترده، مهندسان مکانیک ممکن است یک جزء، یک ماشین، یک سیستم یا یک فرآیند را طراحی کنند. این از ماکرو تا میکرو، از بزرگ‌ترین سیستم‌ها مانند خودروها و ماهواره‌ها تا کوچک‌ترین قطعات مانند حسگرها و سوئیچ‌ها را دربرمی‌گیرد. هر چیزی که نیاز به ساخت دارد - در واقع، هر چیزی که دارای قطعات متحرک باشد - به تخصص یک مهندس مکانیک نیاز دارد.

مهندسان مکانیک چه کار می کنند

مهندسی مکانیک خلاقیت، دانش و ابزارهای تحلیلی را برای تکمیل کار دشوار شکل دادن یک ایده به واقعیت ترکیب می کند.

این دگرگونی در مقیاس شخصی اتفاق می‌افتد و بر زندگی انسان‌ها در سطحی تأثیر می‌گذارد که می‌توانیم مانند پروتزهای روباتیک دست دراز کنیم و لمس کنیم. این در مقیاس محلی اتفاق می افتد و بر افراد در فضاهای سطح جامعه تأثیر می گذارد، مانند ریزشبکه های به هم پیوسته چابک. و در مقیاس های بزرگتر، مانند سیستم های قدرت پیشرفته، از طریق مهندسی که در سراسر کشور یا در سراسر جهان عمل می کند، اتفاق می افتد.

مهندسان مکانیک طیف وسیعی از فرصت ها را دارند و تحصیلات آنها منعکس کننده این وسعت موضوعات است. دانش‌آموزان بر روی یک حوزه تمرکز می‌کنند و در عین حال مهارت‌های تحلیلی و حل مسئله را که برای هر موقعیت مهندسی قابل اجرا است، تقویت می‌کنند.

رشته های مهندسی مکانیک شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:

  • آکوستیک
  • هوافضا
  • اتوماسیون
  • خودرو
  • سیستم های خودمختار
  • بیوتکنولوژی
  • کامپوزیت ها
  • طراحی به کمک کامپیوتر (CAD)
  • سیستمهای کنترل
  • امنیت سایبری
  • طرح
  • انرژی
  • ارگونومی
  • سلامتی انسان
  • تولید و ساخت مواد افزودنی
  • مکانیک
  • نانوتکنولوژی
  • طرح تولید
  • رباتیک
  • تحلیل ساختاری

خود فناوری همچنین نحوه کار مهندسان مکانیک را شکل داده است و مجموعه ابزارها در دهه های اخیر بسیار قدرتمند شده اند. مهندسی به کمک کامپیوتر (CAE) یک اصطلاح جامع است که همه چیز را از تکنیک‌های معمولی CAD گرفته تا ساخت به کمک کامپیوتر گرفته تا مهندسی به کمک کامپیوتر، شامل تحلیل اجزا محدود (FEA) و دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) را پوشش می‌دهد. این ابزار و سایر ابزارها افق مهندسی مکانیک را بیشتر گسترش داده اند.

چه مشاغلی در مهندسی مکانیک وجود دارد

جامعه به مهندسی مکانیک وابسته است. نیاز به این تخصص در بسیاری از زمینه ها بسیار زیاد است و به این ترتیب، هیچ محدودیتی برای مهندس مکانیک تازه کار وجود ندارد. مشاغل همیشه مورد تقاضا هستند، به ویژه در صنایع خودروسازی، هوافضا، الکترونیک، بیوتکنولوژی و انرژی.

در اینجا تعدادی از رشته های مهندسی مکانیک وجود دارد.

در استاتیک، تحقیقات بر چگونگی انتقال نیروها به یک سازه و در سراسر آن متمرکز است. هنگامی که یک سیستم در حرکت است، مهندسان مکانیک به دینامیک یا سرعت ها، شتاب ها و نیروهای حاصل از آن توجه می کنند. سینماتیک سپس چگونگی رفتار یک مکانیسم را در حین حرکت در محدوده حرکتی خود بررسی می کند.

علم مواد به دنبال تعیین بهترین مواد برای کاربردهای مختلف است. بخشی از آن استحکام مواد است - آزمایش بارهای پشتیبانی، سفتی، شکنندگی و سایر خواص - که برای بسیاری از مصالح ساختمانی، خودرو و پزشکی ضروری است.

اینکه چگونه انرژی به نیروی مفید تبدیل می شود، قلب ترمودینامیک است و همچنین تعیین اینکه چه انرژی در این فرآیند از دست می رود. یک نوع خاص از انرژی، انتقال حرارت، در بسیاری از کاربردها حیاتی است و نیاز به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و توزیع های دما دارد.

 

مکانیک سیالات، که کاربردهای متنوعی نیز دارد، به خواص بسیاری از جمله افت فشار ناشی از جریان سیال و نیروهای پسا آیرودینامیکی نگاه می کند.

تولید گام مهمی در مهندسی مکانیک است. در این زمینه، محققان بهترین فرآیندها را برای کارآمدتر ساختن تولید بررسی می‌کنند. روش‌های آزمایشگاهی بر بهبود نحوه اندازه‌گیری محصولات و فرآیندهای مهندسی حرارتی و مکانیکی تمرکز دارند. به همین ترتیب، طراحی ماشین فرآیندهای مقیاس تجهیزات را توسعه می دهد در حالی که مهندسی برق بر مدارها تمرکز دارد. همه این تجهیزات ارتعاشات را تولید می کنند، یکی دیگر از رشته های مهندسی مکانیک، که در آن محققان چگونگی پیش بینی و کنترل ارتعاشات را مطالعه می کنند.

اقتصاد مهندسی با تخمین هزینه های ساخت و چرخه عمر مواد، طرح ها و سایر محصولات مهندسی شده، طرح های مکانیکی را مرتبط و قابل استفاده در دنیای واقعی می کند.

مهندسان مکانیک به چه مهارت هایی نیاز دارند؟

ماهیت مهندسی حل مسئله است. مهندسی مکانیک با داشتن این در هسته خود به خلاقیت کاربردی - درک دستی از کار درگیر - همراه با مهارت های قوی بین فردی مانند شبکه سازی، رهبری و مدیریت تعارض نیاز دارد. ایجاد یک محصول تنها بخشی از معادله است. دانستن نحوه کار با افراد، ایده ها، داده ها و اقتصاد به طور کامل یک مهندس مکانیک را می سازد.

مهندسان مکانیک چه وظایفی را انجام می دهند

مشاغل در مهندسی مکانیک به وظایف مختلفی نیاز دارند.

  • طراحی مفهومی
  • تحلیل و بررسی
  • ارائه و گزارش نویسی
  • کار تیمی چند رشته ای
  • مهندسی همزمان
  • معیار رقابت
  • مدیریت پروژه
  • نمونه سازی
  • آزمایش کردن
  • اندازه گیری ها
  • تفسیر اطلاعات
  • طراحی توسعه ای
  • پژوهش
  • تجزیه و تحلیل (FEA و CFD)
  • کار با تامین کنندگان
  • حراجی
  • مشاوره
  • خدمات مشتری

درآمد مهندسان مکانیک چقدر است

مانند مشاغل در بسیاری از رشته های مهندسی دیگر، مهندسان مکانیک نیز دستمزد خوبی دریافت می کنند. در مقایسه با رشته‌های دیگر، مهندسان مکانیک در هر مرحله از حرفه خود بسیار بالاتر از میانگین درآمد دارند. طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، میانگین حقوق یک مهندس مکانیک 89800 دلار است که ده درصد برتر آن نزدیک به 131350 دلار درآمد دارند.

آینده مهندسی مکانیک

پیشرفت در مواد و ابزارهای تحلیلی، مرزهای جدیدی را برای مهندسان مکانیک گشوده است. نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، کامپوزیت ها، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و مهندسی آکوستیک همگی جعبه ابزار مهندسی مکانیک را گسترش داده اند.

فناوری نانو امکان مهندسی مواد را در کوچکترین مقیاس ها فراهم می کند. با توانایی طراحی و ساخت تا سطح عنصری، امکانات برای اشیا به شدت افزایش می یابد. کامپوزیت ها حوزه دیگری هستند که در آن دستکاری مواد فرصت های جدید تولید را فراهم می کند. با ترکیب مواد با ویژگی‌های مختلف به روش‌های نوآورانه، می‌توان بهترین هر ماده را به کار گرفت و راه‌حل‌های جدیدی پیدا کرد. CFD به مهندسان مکانیک این فرصت را می دهد تا جریان های سیال پیچیده را که با الگوریتم ها تجزیه و تحلیل می شوند، مطالعه کنند. این امکان مدل سازی موقعیت هایی را فراهم می کند که قبلا غیرممکن بوده اند. مهندسی آکوستیک ارتعاش و صدا را بررسی می کند و فرصتی را برای کاهش نویز در دستگاه ها و افزایش کارایی در همه چیز از بیوتکنولوژی گرفته تا معماری فراهم می کند.

مهندسی مکانیک در میشیگان Tech

ما متعهد به مأموریت خود برای آموزش عملی دانشجویان خود، توسط اساتید در سطح جهانی، از طریق آموزش نوآورانه، مربیگری، و ایجاد دانش هستیم.

مدرک لیسانس علوم ما

مدرک لیسانس مهندسی مکانیک در میشیگان تک فرصت های یادگیری عملی و منحصر به فرد را به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می دهد:

فرصت های پژوهشی در مقطع کارشناسی

فرصت های تحقیقاتی در مقطع کارشناسی فراوان است. بخش ما به دانشجویان مقطع کارشناسی فرصت های زیادی در زمینه تحقیق، تجربه عملی و کار در دنیای واقعی مشتری ارائه می دهد. پروژه‌های تحقیقاتی اغلب برای اجرای شبیه‌سازی‌ها، گرفتن داده‌ها، تجزیه و تحلیل نتایج و غیره از دانش‌آموزان کمک می‌خواهند. این فرصت‌ها حتی ممکن است بسته به در دسترس بودن بودجه در پروژه خاص، پرداخت شوند. از بیش از 50000 فوت مربع آزمایشگاه و مراکز کامپیوتری در ساختمان 13 طبقه R. L. Smith مکانیک مهندسی-مهندسی مکانیک بهره ببرید.

تجربه دنیای واقعی

از روز اول برای مشارکت در کار آماده شوید. دانش‌آموزان ما از تجربیات عملی از برنامه طراحی ارشد ما گرفته تا تیم‌های سازمانی و کارآموزی/همکاری بهره می‌برند. به عنوان یک مهندس مکانیک، می توانید با استفاده از آخرین فن آوری ها برای کمک به حل چالش های بزرگ امروز، تغییری در جهان ایجاد کنید.

اعتبار ABET

برنامه کارشناسی مهندسی مکانیک ما دارای اعتبار ABET است. اعتباربخشی ABET یک دستاورد مهم است. ما سخت کار کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که برنامه ما با استانداردهای کیفیت تعیین شده توسط این حرفه مطابقت دارد. و چون به ارزیابی‌های جامع و دوره‌ای نیاز دارد، اعتبار ABET تعهد مستمر ما را به کیفیت برنامه‌مان چه در حال حاضر و چه در آینده نشان می‌دهد.

برای تحصیلات تکمیلی آماده شوید

برنامه کارشناسی ما در مهندسی مکانیک شما را برای تحصیل پیشرفته در این زمینه آماده می کند. مدرک کارشناسی ارشد و/یا دکترای خود را در مهندسی مکانیک، مکانیک مهندس یا یک رشته مرتبط در میشیگان Tech یا در دانشگاه دیگری کسب کنید.



:: برچسب‌ها: بلبرینگ , صنعت , دستگاه بسته بندی , ماشین آلات ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : alireza
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد